Eda Gadder

Idag var det en bra dag i skolan faktiskt ! Fick sytt på mitt party linne på morgonen och senare på dagen blev det hemkunskap. Fick tillbaka mitt hkk arbete ! MVG !!! hemskt stolt över mig själv faktiskt :D
På atiden idag kom Eda. En överlevare som suttit på ghetton och på Auschwitz. Hon berättade om sitt liv som var helt fantastiskt som ung men som förändrades med tiden till ett helvete. ! Hon berättade hela sin historia och den var hemskt gripande. Vad hon gått igenom, upplevt, starka minnen, bilder osv. Så hemskt som hon hade det , men också alla saker som hände. Sånt som bara kan vara Ödet. Orkar inte berätta mer men hon var grym.


Nu ligger jag i soffan på dansen och degar. Svin ont i huvudet och orkar inte plugga. Vet att jag klagar mycket om det men vad skall jag göra då när jag är så hemskt trött på skiten !

På fredag drar jag till Idre med Nicole och ida ! Grym skoj skall det bli. Imorgon skall jag hålla i klassens föräldrar möte om resan till Auschwitz. Självklart är det jag åter igen som får ta tag i allt !

Puss&kram 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0