Take care of- day

Jag har som sagt inte gjort någonting idag förutom
att vara med min kära vän Julia.
Men när hon drog hem blev det tv och mat.
Kände för att ta mig en riktigt lång dusch med hårinpackning och grejer.
Och nu har jag precis kört djuprengöring, scrub och ansiksmask i mejset! :)
Så vacker är man då !
Några bra tips om din hy :

Börja med att tvätta ansiktet med vatten.
Ta djuprengöring eller vanlig rengöring i händerna och smörj in ansiktet
Tvätta bort det och ta en ansiksscrub och smörj in noga! Det skall kännas.
Tvätta bort det och lägg på en härlig ansiktsmask gärna med sten bitar i osv.
Låt den sitta i några minuter tvätta sedan bort den. Ta inte nära ögonen!!
Ta nu ansiktsvatten och låt det torka in i huden för att sedan lägga på en
härlig creme. Nu har du garanterat en toppen god babyrumpa till ansikte!


Du kan självklart göra egna body scrubs också i stället för att köpa i affärer :

Uppiggande Body Scrub m choklad

 

2 dl mandelolja

2 msk kakao

1 dl ekologiskt bryggkaffe

1 dl kokosflingor

2 dl socker

några droppar apelsin

Duscha varmt och ha på kroppen i 5-10 min


Nu måste masken bort , den är hård nu om man säger som så ! =)


Langar en bild på den personen som betyder mest <3








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0